נובמבר 11, 2021 מאת משה כבוי

איך לבחור דשא מלאכותי?

בשנים האחרונות נוסף אל הגינה בלא מעט בתים ישראלים הדשא הסינטטי, אף מלבד אותם בתים הדשא הסינטטי שעבר לא מעט גלגולים טכנולוגים והפך לתוצר איכותי מאוד, משמש גם ללא מעט פארקים ומגרשי כדורגל שונים. עם מגוון השימושים הרחב של דשא סינטטי כך גם עולה כמות החברות והחנויות מהן ניתן להזמין את המוצר הנחשק, החל מחנויות לכלי עבודה ועד לרשתות בפריסה ארצית. אם כך כיצד ניתן לקבוע מה הוא הדשא הנכון לשימוש שנרצה לעשות? האם יש סטנדרטים כאלו ואחרים לקנייה של דשא סינטטי? מחיפוש אחר דשא סינטטי במגוון חברות, הנה כמה המלצות כיצד לבחור דשא מלאכותי טוב.

עניין של צפיפות וצבע

דשא אמיתי המתוחזק בצורה איכותית וקבועה הינו בעל צבע ירוק ומבריק, ועל מנת לקבל צבא שכזה בדשא מלאכותי נדרשים כמה כללים חשובים. הראשון מבניהם היא צפיפות הדשא והיא נמדדת על פי כמות התפרים הקיימים בדשא. לשם הדגמה, כמות התפרים בדשא סינטטי נעה בין 8,500 תפרים עד ל25 אלף תפרים.
צפיפות גובה ואיכותית תעזור לדשא להישמר לאורך זמן, לא "לקבל" צורה מכל תנועה ומגע ולהעניק תחושה אמיתי גם בחלוף שימושים ארוכים. הכלל השני הוא כמובן הצבע, שילוב מרובה של צבעים כדוגמת ירוק בוהק או גוונים בהירים יותר יעניקו לדשא המלאכותי צבע טבעי יותר ואיכותי יותר.

דשא מלאכותי- משתלה גן ירק:

אחריות בבחירת דשא מלאכותי

מדינת ישראל השוכנת במזרח התיכון היא מדינה שוטפת שמש, לכן בכדי שהדשא אכן יוכל לעמוד במשך זמן רב אל מול אותה שמש שנוכחת כאן במרבית השנה עליו להיות מצויד בהגנת UV. הגנה זו עוזרת לדשא להישמר מהחשיפה הממושכת לשמש, כך שלאורך זמן צבעו של הדשא והמגע שלו יוכלו להישמר. איכות של הגנת UV נמדדת עד לרמה 7 וברוב המקרים סוגים של דשא כזה יסומנו, ולא יהיה כל כך קשה לפספס זאת.
עם בשמש עסקינן אז גם מומלץ לזכור כי דשא מלאכותי עשוי פלסטיק או תערובות דומות, על כן יש לוודא כי בדשא קיימים מעכבי בעירה שיוכלו גם לא להידלק מהשמש הישראלית וגם לא להתקלח ברגע במקרים קיצוניים.