אפריל 14, 2022 מאת משה כבוי

תפריט תזונה בלוטת התריס

בשנים האחרונות אפשר לראות כי המודעות אחר יכולותיהם של פירות וירקות עלו משמעותית בקרב כל החתכים באוכלוסייה, ובזאת ניכר השימוש בפירות בשייקים השונים, פירות קפואים ויותר ירקות התופסים מקום בטיפול של דלקות, בריחת סידן ועוד לא מעט תופעות ומחלות שונות ומגוונות. היכולת של הירוקת והפירות לשנות לטובה, להאיץ ולעיתים "לשחרר" פקקים במערכות שונות בגוף היא מדהימה וכאשר אנו עוסקים במערכת בלוטת התריס, המשקל של הירקות, הפירות והאוכל בכלל תופס מקום משמעותי מאוד.
נושא האוכל ובלוטת התריס מתאים בין אם נסבול מפעולת יתר של בלוטת התריס או בתת פעילות של בלוטת התריס, שני אלו זקוקים לסוגים שונים של מזון, ערכים וויטמינים.

תפריט תזונה בלוטת התריס – פעילות יתר

אחת התופעות שמאוד לא נעימות בקרב כל חתכי האוכלוסייה היא הרזייה ללא שליטה, במיוחד כאשר היא נעשית ללא שום קשר לתפריט שאנו אוכלים או להרגלי האכילה שלנו. בלוטת התריס שאחראית בין היתר על ההורמונים וחילוף החומרים בגוף, עלולה לגרום לרזון כמעט קיצוני במקרה של פעולת יתר. על כן במקרים כאלו מומלץ לשלב בתפריט מספר ארוחות קטנות, לא להמתין עד לארוחת אחת גדולה בצהריים אלא לאכול בכל כמה שעות על מנת להתמודד גם עם הרעב. הדרך השנייה היא לאכול כמובן מזונות עתירי שומן, בין אם בגבינות ריקוטה, שעועית, אגוזים, דגים ועוד מזונות עתירי יוד, אבץ העשויים להתמודד בצורה טובה יותר עם הבעיה.

תפריט תזונה בלוטת התריס – תת פעילות

תופעה הלא נעימה הזו גורמת להשמנת יתר, וכמו במקרה שציינו מעל התופעה הזו תתקיים ללא שום קשר להרגלי האכילה שלנו או לתפריט היומי שלנו. על כן אחת הדרכים להתמודד עם תופעה זו היא בעזרת מאכלים עשירים בוויטמין A שיכולים להיות מעלים ירוקים שונים ועד לתוספי מזון שונים. עם זאת חשוב לזכור שעם תופעה זו ניתן להיעזר גם באצות ודגים אל יש לעשות זאת בצורה מעודנת. וכמובן לאורך כל התפריט יש כמובן לבצע פעילות גופנית יומיות בכדי לשמור על חילוף חומרים סביר, וגם להמנע ממיצי פירות, ממתקים גלוטן ומוצרי סויה.