יוני 10, 2021 מאת משה כבוי

מהן עדשות מגע טיפוליות?

עבור לא מעט מחובשי המשקפיים עולה הצורך בעדשות טיפוליות, אלו נעשו עד השנים האחרונות בעיקר באמצעות עדשות משקפיים רגילות אך לרוב לא העלו תוצאות ודאיות בנוגע לכדאיות שלהן.בשנים האחרונות זכו עדשות המגע להתפתחות טכנולוגית מרשימה, אשר יכולה להפוך את עדשות המגע לעדשות מגע טיפוליות. אלו נעשות על ידי טכנולוגית כדוגמת הידרוג'ל, סיליקון ולעיתים עירוב של השניים. יחד עם זאת הרכבה של עדשות אלו נעשית רק לאחר בדיקות מקיפות אשר מבליטות את צורך המטופל בעדשות מגע ובכך גם יוכל לקבל המטופל את התוצאה המקסימלית מעדשות הטיפוליות.

מתי נצטרך עדשות מגע?

הטיפול בעדשות מגע טיפוליות של משקפיים לא חווה הצלחה מרובה, אך יחד עם זאת עדשות מגע טיפוליות דווקא כן מצליחות להביא תוצאות במידה לא קטנה. אך כיום ישנם שלושה מקרים עיקריים בהם מומלץ להשתמש בעדשות מגע טיפוליות והן:

  1. מידת לחות- לעיתים נוצר מצב שבו יש יובש בקרנית העין, מצב זה הינו ברוב המקרים נגרם בעקבות מצבים רפואיים שונים. אך עדשות מגע טיפוליות יכולות לעזור בהצטברות הנוזלים של העין ולשמור על רטיבות מאוזנת.
  2. פני משטח אריגולרי- במצבים בהם פני משטח הקרנית אינו חלק מספיק וחד, הוא עלול לאבד את חדות הראיה שלו עם הזמן. מצב כמו זה עלול ליצור עיוותים בקרנית העין ועל מנת לטפל בכך, תוכלו כיום להשתמש בעדשות מגע טיפוליות המהוות תחליף לקרנית שלכם. עדשות אלו יוכלו לשמש כשכבה חיצונית חדשה עבור העין ובכך ל"עקוף" את חוסר החדות עד כמה שניתן ולשפר אותה.
  3. שמירה אישית-ישנן לא מעט פעמים בהם נצטרך לשמור על קרנית העין שלנו, בין אם עברנו ניתוח לייזר קטן בעיניים ובין אם עברנו לעבוד בסביבה פתוחה. כך או כך תוכלו להעזר עדשות מגע טיפוליות אשר יעניקו לכם הגנה קשיחה מפני סביבה בעלת מזג אוויר בעייתי או מתן הגנה עבור עיניים רגישות.

מאיזה חומרים עשויה העדשה?

עדשות מגע הטיפוליות היו עשויות עד לא מזמן בעיקר מסיליקון או על ידי רכיבים שונים הנשענים על סיליקון. אך עדשות אלו גרמו בעיקר ליובש של המשתמשים בהם ולא תמיד תנו פתרון ממשי לבעיה, לכן תוכלו לראות בשנים האחרונות עדשות מגע מבוססת סיליקון הידרוג'ל ויכולות לשמור על רעננות העין למשך תקופה אורכה של זמן. חשוב לזכור כי תוכלו להשיג את עדשות מגע אלו גם בעדשות "קשיחות" וגם בעדשות "רכות', כמובן לאחר התאמה אישית שתעשה על ידי הרופא המטפל.