אפריל 15, 2021 מאת משה כבוי

הסבל שבתהליכי השתלות שיניים

השתלות שיניים הפכו להיות מאחד הפרוצדורות השכיחות ביותר בתחום טיפולי השיניים, היא כל כך שכיחה שבשנה אחת עוברים מאות ישראלים את התהליך הרפואי הזה. אך יחד איתו ישנם לא מעט חששות וכאבים שיכולים להתלוות אל הטיפולים מהסוג הזה, חלק מהם עתידים להיעלם במהירות כמו נפיחות של המקום, חום ואולי אפילו דלקת באזור. יחד עם תופעות לוואי אלו, ישנם גם תופעות היכולות להיגרר ולפגוע בתהליך הריפוי שהאזור אמור לעבור לאחר העקירה. אבל לאלו מכם אשר אמורים לעבור הליך מהסוג הזה, אנחנו ננסה קצת לעזור לכם להגיע מעט רגועים לתהליך ההשתלה.

שלבים ראשונים בתהליכי השתלות השיניים

אחד השלבים הראשוניים שתעברו בתהליך השתלת שן, כמובן אחרי אבחון צילום ומעקב, יהיה העקירה. העקירה יכולה להיות רגע קריטי עבור המשך הטיפול, בין אם השן נמצאת בלסת העליונה או התחתונה, במקרה של חוסר עצם התהליך יכול להתארך או להישאר בטווח הנורמלי. העקירה בדרך כלל תהיה ההליך ה"פשוט" יותר והראשוני, העקירה נעשית על ידי הרדמה מקומית שברוב הפעמים גם לא תרגישו בדבר ממה שהרופא יעשה בשן שלכם. לאחר העקירה של השן, תאלצו להמתין בין שלושה חודשים לחצי שנה. אזור העקירה כמובן כמו כל פצע פתוח אמור להתאחות ובמקרה של מטופל מעשן הוא יכול גם לדחות את הריפוי של האזור, יחד עם זאת במקרה של חוסר עצם התהליך יכול להתארך.

חוסר עצם כחלק מתהליך השתלת שיניים

במקרה של חוסר עצם ברוב המקרים תתבצע השתלה, כמובן שכל אזור בפה יקבל את הטיפול וההשתלה הראויה לו, אבל חוסר העצם יגרום לתהליך השתלת השיניים להתארך. לכן חשוב לגלות את הדברים האלו כמה שיותר מוקדם, בלא מעט מהמקרים תוכלו לגלות זאת בעזרת צילום מקדים, אבל יחד גם לא מעט רופאים מצליחים להבין בצורה מלאה את מצב העצם לאחר העקירה. משך ההחלמה של השתלת עצם גם הוא מתארך על פני 3 עד 4 חודשים, במהלכו יש להמתין ולתת לעצם להיספג ולייצר תשתית חדשה לשתלים.

שתלים ומדד הכאב בתהליך השתלת שיניים

רפואת השיניים כיום הולכת ומשתכללת משנה לשנה, בין אם אלו טיפולים בלייזר שהגיעו גם אל התחום ובין אם אנחנו מדברים על שתלים קצרים אשר יכולים לעזור לחניכיים שהתקצרו ולחוסר עצם. למרות זאת לא מעט מטופלים אכן חוששים מהכאבים אשר מלווים לטיפולים אלו, ולכן רצינו להדגיש גם עבור אילו החוששים, כיום אין ממה לחשוש. לא רק הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לעבור הליכים כירורגיים מסובכים עם מעט כאב ותחושה בזמן ההליך, אלא גם לקצר את הליך ההחלמה ולתת מענה ופתרון לעוד בעיות. מקרים של חוסר עצם למשל עוברים "מעקף" בלא מעט מהמקרים בעזרת שתלים קצרים, ומונעים השתלת עצם והתארכות של הטיפול. לא מעט מהמרפאות מציעות מגוון פתרונות לכאב בזמן הטיפול, גז צחוק, הרדמה מקומית ואפילו טיפול בלייזר שאמור לצמצם את הכאב בחלק מהטיפולים