פברואר 10, 2021 מאת משה כבוי

טיפים לכתיבת קורות חיים לסטודנט

קורות חיים הינם אחד המסמכים החשובים ביותר בעת הקבלה לעבודה, כאשר במסמך הזה הבוס לעתיד שלכם אמור לתהות על הקנקן ולהבין אם הפרטים היבשים שלכם רלוונטים עבורו. אבל מעבר לזה קורות החיים אמורים לתמצת בעמוד או שתיים את ההישגים שלכם ובטח אם אתם סטודנטים, הם אמורים לתת גם איזה שהיא הצצה אל הידע אותו רכשתם באקדמיה.

הצטיינות

סטודנטים רבים נוטים להאמין כי אם לא הצטיינו באחד הקורסים שלמדו במכללה אין טעם לציין על הצטיינות כלל, אך הדבר הוא שגוי מהיסוד. החתירה להצטיינות היא אינה דבר של מה בכך, לכן אם אתם סטודנטים (וגם אם אתם לא) חשוב שתדגישו מקצועות/עבודות/התנדבויות בהם הצטיינתם. ציון פרטים אלה יעיד על הערכה עצמית גבוה וגם על כושר הצטיינות.

ניסיון סטודנטיאלי

לא מעט תארים כוללים בתוכם התנסויות כאלה ואחרות, אלו משמשות ברוב הפעמים ניסיון להמחיש לסטודנט את העבודות אליהם הוא יכול להתקבל ואת דרישות העבודה שיצטרך לעמוד בהן. לכן כאשר אתם כותבים את קורות החיים שלכם אל תשכחו לציין תחקירים, עבודות גמר וניסיון אקדמי שאותו צברתם במהלך הלימודים שלכם. ציון עובדות אלו ופירוט עליהן יוכלו לעזור להמחיש את הניסיון האקדמי שלכם ואת תחומי העניין שבהם אתם טובים.

קורות חיים של סטודנט מחייבים הבלטה לפי צורך

יחד עם הרצון להוכיח כי אתם מזן של מצטיינים חשוב גם כן להדגיש פרטים שהם רלוונטים, כך שאם אתם מתמיינים לעבודה בתחום ההנדסה או למקום עבודה אשר דורש ידע טכני במחשבים, דאגו לציין זאת. מידע זה יכול להתבסס על עבודות שעבדתם, קורס שלקחתם או אפילו תפקיד צבאי שבו שירתתם.

ספרו על עצמכם

הרצון להבליט את עצמכם ואת נקודות החוזקה שלכם הוא אמנם טוב ובטח בתקופה בה יש תחרות גדולה על כל משרה, אבל מעבר לזה חשוב באמת שתסבירו מעט על עצמם בקורות החיים. תוכלו לספר על עצמכם בנקודות חולשה וחוזקה ותוכלו לספר על עצמכם בתמצית של כמה שורות, במה אתם חושבים שאתם טובים ובמה עוד תוכלו להשתפר. שורות אלו יכולות לעזור להבין מעבר לנתונים הסטטיסטים ששלחתם על עצמכם ואמורים לתת הצצה אישית עליכם.