ינואר 8, 2021 מאת משה כבוי

פנטהאוז או דירת גן? מה עדיף?

דירות גן ופנטהאוזים נחשבות יחסית לדבר חדש בבנייה ישראלית, אפשר להגיד שהחל מסוף שנות השבעים התחילו לצוץ להן יותר ויותר דירות גן ויחד עם סוגי בניה חדשים גם הדרישה להן גדלה. כך אפשר לומר גם על הפנטהאוזים שגם הם כמו דירות הגן יחסית חדשות ומייצגות איזה שהוא סמל סטטוס כמעט. ובשביל אלו מכם שמנסים לבחור בין השתיים או לפחות להבין מה יכול להיות עדיף לכם, המאמר הבא הוא עבורכם. כמובן שלא מדובר על פנטהאוז בפרויקט של יוסי אברהמי מול דירת גן בפרויקט אחר אלא על דירות פחות או יותר באותו סטנדרט. לדוגמה דירות גן ופנטהאוזים למכירה בחיפה בת גלים.
 
גודל ומיקום-דירות גן
השוואה בין הדירות תמיד מתבקשת כי לא פעם אנשים עלולים להתבלבל בין השתיים, וכמובן שהשוואת מהסוג הזה גוררות כמה מאפיינים אבל הבולטים מכולם הם גודל הפנטאהוז או דירת הגן וכמובן המיקום שלהן. ניקח לדוגמא דירת גן בחיפה עם חמישה חדרים ועל 120מ"ר  שמתחילה במליון שמונה מאות.
גודל הדירה  ביחס לדירות גן הוא די גדול וגם המחיר נשמע סביר לכל הדעות, אבל מה אם נקח דירת גן ברמת גן? ובכן דירת גן שכזו עם אותו מספר החדרים ועם 10 מ"ר יותר, תעלה קרוב לארבע שמונה מאות.

גודל ומיקום-דירות פנטהאוז
הדבר הזה כמובן דומה כשאנחנו מדברים על דירות הפנטהאוז, שהן כמו שאמרנו לפני כן שהן בעיקר גדולות מדירות הגן ומעוצבות אחרת, לא לרובן יהיו גנים ולכל אחת מהן לעיתים גם יהיה קונספט שונה.
אבל מבחינת המחירים ההבדלים הם בעיקר במיקום דירת הפנטאהוז שנבחר, ובשונה מדירות הגן, דירות פנטהאוז שנמצאות בפרויקטים חדשים יכולות להגיע במחירים נמוכים בין אם מדובר ברמת גן ובין אם מדובר בחיפה. למשל בקרנציקי שברמת גן תוכלו להתחיל במחיר של מליון שמונה מאות לדירת פנטהאוז, כך גם בחיפה עם קרבה לים במליון חמש מאות.

סיכום
כמו שהבנתם דירות הגן ודירות הפנטהאוז מבחינת המחירים נמצאים באיזה שהוא יישור קו, מה שכן תוכלו לעשות על מנת לחסוך עלויות של דירות מהסוג הזה בין אם אתם מחליטים על פנטהואז או דירת גן הוא פרויקטים חדשים. ברוב הפרויקטים קניה מוקדמת תוכל לעזור במיקום טוב של הדירה, במחיר יחסית שפוי גם באזורים מרכזים ואטרקטיבים. בהצלחה בחיפושים!